2016 was een mooi jaar voor  de weblog “Sociale marketingtips” met meer dan 7000 websitebezoeken en heel wat nieuwe abonnees uit de sociale en overheidssectoren. Ik ben heel dankbaar voor jullie interesse en tijd: dankjewel! 

Maar welke blogs zijn het meest gelezen dit jaar? Hieronder de top 10 van best gelezen artikels in 2016, eindigend met #1. Welke zou dat zijn? 

#10 Merkpositionering in social profit

logo wwf marketingfacts

In een omgeving die voor non-profit onvermijdelijk competitiever wordt zou een sterk merk net een surplus hebben die voor de klant het verschil kan maken. Het is dan voor een organisatie zinvol om haar aanbod als een merk te zien en een merkenbeleid te voeren. Lees meer

#9 Marketingmix in social profit

marketingmix blog 2

Marketingmix is een efficiënt instrument waarmee professionals uit de non-profit sector hun aanbod kunnen ontwerpen zodat het meer aantrekkingskracht heeft voor de doelgroepen. Lees meer

#8 Communicatiestrategie: het AIDA-model

file0001719225336

Om een krachtige wervende tekst te schrijven, die jouw doelgroep tot actie aanzet, kan je een 4-stappen proces uit de marketing doorlopen: AIDA. Lees meer

#7 Nudging: onbewust gedrag bewust beïnvloeden

nudge

Marketeers maken al decennialang gebruik van de keuzearchitectuur om de consumenten bij hun keuzeprocessen te begeleiden. Door het succes van deze technieken is er de laatste jaren in de publieke en non-profit sector een groeiende aandacht voor ontstaan. Lees meer

#6 Facebook voor een meertalig publiek

meertalige facebookpagina

Als organisatie wil je met je doelgroep correct en gericht communiceren in de taal die jouw volgers begrijpen om je boodschap zo goed mogelijk over te brengen. Gelukkig voor ons biedt Facebook meerdere mogelijkheden om je berichten op basis van de taal af te stemmen op een specifieke doelgroep. Lees meer

#5 Van de organisatie naar het merk. Hoe doe je dat?

Quote_Walter-Landor-on-Brand-Definition_US-1

In de steeds complexer wordende wereld van non-profit en overheidsorganisaties zijn goed gepositioneerde merken belangrijke strategische instrumenten geworden, maar wat is een merk eigenlijk en hoe bouw je het op? Lees meer

#4 Zes overtuigingsprincipes van Cialdini

cialdinis-6-overtuigingsprincipes-in-de-praktijk-18649-w1200

Klanten die we niet meteen kunnen overtuigen … dit komen we allemaal weleens tegen. Gelukkig bestaan er technieken waarmee je je overredingskracht kan verbeteren en waarmee je dus vaker positieve resultaten kan behalen. Lees meer

#3 Hoe digitale publicaties insluiten op Facebookpagina?

schermafbeelding-2016-11-02-om-14-03-28

Dit is een geweldige manier om een digitale brochure of tijdschrift aan fans op Facebook weer te geven. Lees meer

#2 SWOT-analyse, doen of niet?

swot 1

De SWOT-analyse is een veelgebruikt hulpmiddel bij het bepalen van de strategie van een organisatie. Lees meer

#1 Communicatiestrategie: kennis-houding-gedrag

kennis-houding-gedrag

Een van de klassieke communicatiemodellen om de doelgroep over de streep te trekken is het zogenaamde model kennis-houding-gedrag. Lees meer


Ziezo, 2016 loopt ten einde. Op naar een inspiratievol 2017 met nieuwe marketinginzichten!
Advertenties